tirsdag 30. juni 2009

Bajofondo

Festspillene er offesielt ferdig. Pakkinga er også ferdig. Vaskinga er neesten ferdig. Nå gjenstår det bare å vaske badet, så blir jeg boende hos Heidi eller Lisa til jeg flytter til Stavanger. I år som.. for tre år siden! Sist gang jeg flytta til Stavanger fra Harstad bodde jeg hos Heidi i tre uker før jeg flytta. Lurer på hvor lenge jeg blir denne gangen. Til tross for at jeg, Heidi, Tom Arne og Glenn var på roadtrip i hele natt sitter jeg fortsatt våken. Sist gang jeg sov skikkelig var for ca 34 timer siden. Hvis du ser bortifra den timen jeg slumsov på sofaen hos Heidi. Det er rart hvor mye tull vi kan finne på å gjøre. Fikk melding av Heidi klokka ti på to i går kveld. Vi dro til hagebyenskolen og spilte basket, helt til vi fant ut at Jeg og Heidi skulle låne Glenn sin bil, og Glenn og Tom Arne skulle låne Heidi sin bil. Vi ble enige om at vi skulle kjøre til Tjelsund. Men fant fort ut at det var altfor kort. Så vi dro til Evenskjer...Og fant ut at vi ville kjøre enda mer. Såå vi dro til Lødingen og loda litt rundt der helt til vi fant ut at vi skulle tilbake til Hagebyen skolen og spille mer basket. Klokka var vell ca ni da vi satt på Esso og spiste burder, før vi skilte veier og gutta dro på job mens vi dro hjem til Heidi for å dusje. Jeg dusja, og Heidi sovna på sofaen. Og der sov vi helt til Heidi brått kom på at hun skulle være på jobb klokka tolv.. Kjempeherlig kveld! <3
..Så var det Bajofondo. Årets beste konsert på festspillene. En av de mest energiske konsertene jeg har vært på. Helt utrooolig bra band fra Argentina/Uruguay. Bandet var satt sammen med to gitarer, en kontrabass, et slagverk, et trekkspill, en fiolin, en syth og en mac. Og de spilte en slags elektrotango-sjanger, med litt hiphop og litt rock. Ettersom det jeg hadde lest om bandet hadde jeg høye forventinger for konserten, men jeg ble fortsatt satt ut av begeistring. Jeg har aldri vært på en spontankonsert som har fenget meg så mye. Jeg er superhekta, og har kjempelyst til å begynne å danse tango. Den mest sexye dansen i verden. PLUSS at gutta i bandet var helt nydelige. Bare for å skryte litt kan jeg jo nevne at jeg har snakka med en Oscar vinner. Ganger to. Gustavo Santaolalla, som laga soundtracket til blandt annet Brokeback Mountain, Babel og The Motorcycle Diaries, og resten av Bajofondo- gjengen kom til rosene etter konserten, hvor vi også satt. Litt teit at jeg dro til Rosene såpass kjapt etter konserten, i og med at resten av folket jeg så konserten med havna backstage. Men uansett er jeg kjempeglad for å ha møtt disse herlige guttene. Bare veldig, veldig dumt at den kjekke fiolinisten ikke ble med til rosene.. Men jeg traff ihvertfall den fantastisk søte Trekkspillern. Hvis man kaller dem det.
Bilder fra konserten

2 kommentarer:

  1. For ei kvalitetsbooking!
    Sku ha vært der. Damn.

    SvarSlett
  2. det skulle du, absolutt! du hadde elska det 8D

    SvarSlett

Følgere