fredag 12. juni 2009

TEITE EKSAMEN

Faenihelvetesatanjævlarompesleiker.
Jeg visste at noe va ute etter å fucke ting opp for meg i dag.
Jeg la meg tidlig i går for å være opplagt til den store dagen. Jeg gleda meg faktisk litt til eksamen. Jeg hadde en supergod følelse. Helt til jeg våkna i morrest. Jeg våkna helt av meg selv med en litt ekkel følelse i magen, (og i halsen forsåvidt. begynner å få halsbetennelse) hadde jeg forsovet meg? Jeg ser på klokka med øynene sånn halvveis igjen. Det ser ut som den er 04.40. Jeg puster lettet ut og legger meg nedpå igjen. Fem minutter senere ringer telefonen min. Det er Anita. Jeg ser på klokka igjen og ser at den er 08.09, og jeg roper ut sygge ord veldig høyt. (Sorry for at jeg ikke tok telefonen Anita, jeg var sykt stressa). Jeg heiv på meg noen klær som lå sletra på gulvet, satt håret opp i en dult og sprang ut døra for å kjøpe meg frokost og ta bussen til skolen hvor eksamen begynte om ti minutter. Jeg kom noen få minutter forseint, men det gikk heldigvis greit.
Jeg var fortsatt i stressmodus, og leste fort gjennom oppgaven. Bortsett fra den nederste delen.
Oppgaven var å lage møbleringsplan for en ungkar i 40 åra. Han jobba som bibliotekar og interesserte seg for litteratur, kunst, film og dykking. Møbleringsplanen ble kjempebra, jeg så etterpå at det var noen få ting jeg kunne gjort bedre, men det var absolutt en bra plan. Vi måtte også velge ut et av rommene i huset og tegne det i et valgfritt perspektiv. Jeg valgte å tegne stua i aksonometri. Jeg tror det er den beste perspektivtegninga jeg har tegna på lenge. Blid og fornøyd forlot jeg klasserommet og dro sammen med Heidi og Linn på dolly dimples og spiste pizza. Etterhvert dro jeg tilbake til skolen og kjente at sommerfuglene begynte å flagre litt i magen min. Den muntlige delen er det verste. Vi må ha en begrunnelse på absolutt alt vi har tegna, og jeg kom frem til at jeg faktisk hadde en begrunnelse på absolutt alt. Den muntlige delen gikk også som varm kniv i smør. Helt til jeg fikk et spørsmål. "Hvorfor har du ikke laga belysningsplan?". Jeg kjente at det gikk kaldt nedover ryggen min. FAEN Å. Han viste meg hvor det stod i oppgaven. På den nederste delen av arket. Min manglende belysningsplan trakk meg altså en hel karakter (eller to). Sensor klaga ikke på noe annet enn at jeg kanskje skulle ha byttet plass på vaksemaskinen og tørketrommelen, og at jeg burde hatt litt mer benkeplass på kjøkkenet. Jeg var uenig. Og jeg fikk fire. Sug meg, i fjord fikk jeg seks..

1 kommentar:

Følgere