fredag 9. juli 2010

Fushigi Circus

Jeg har en venn som liker å sitte på Choco i timesvis og drikke dobbel americano og lese bøker. I går kom han på besøk med en gave til meg. Noe jeg har ønsket meg siden første gang jeg hvilte øynene mine på et Mark Ryden bilde, nemlig Fushigi Circus. Boka inneholder 55 bilder av Rydens mest imponerende verk gjennom 2006. Maleriene preges av en sukkersøt- men samtidig morbid surrealisme, og jeg elskerelskerelsker den hjerteknusende harmonien mellom de alkymistiske symbolene, levende kosedyrene, religiøse emblemene, nydelige landskap og blodige pikebarn. Simon; du er best!


Ikke hørt om mannen før? Da burde du ta en titt på hjemmesiden hans; http://www.markryden.com/

1 kommentar:

  1. fyfaen. kjente jeg ble litt missunnelig.. Oo

    SvarSlett

Følgere