tirsdag 15. september 2009

Heidi

Alle har en.
En sånn som alltid er der, selv om man ikke alltid tenker på det. En som bare kan bli borte i flere måneder uten å gi ord fra seg, men plutselig plukke opp telefonen for å spørre om dere skal finne på noe, uten å spørre hva’n egentlig har bedrevet tida med i det siste. En sånn man forteller alt til uten å engang tenke seg om. Det er som å snakke med seg selv, fordi man stoler så mye på hverandre.
Alle har en sånn person man aldri går tom for samtaleemner med. Men fortsatt kan sitte i flere timer uten å si et jævla ord. That’s when you know you’ve met someone really special. For å sitere Mia Wallace. Forholdet kan nesten virke kynisk fra utsiden, fordi vi aldri trenger å fortelle hverandre hvor mye vi egentlig betyr for hverandre. Vi bare vet det. En som er helt forskjellig fra deg selv, men som du fremdeles passer perfekt sammen med.
Min Heidi er ambisiøs, hun vet hva hun vil og hun får det alltid til. Hun liker biler og å jobbe rævva av seg. Hun sparer penger som bare faen. Hun har peiling på akkurat det hun vil ha peiling på, og er sammen med en dude som hun forguder. Enough said.
Heidi er en av de få som alltid har betydd like mye for meg. Gjennom hver hårreisende krangel og alle turer med bensinmangel, i en slags bil av et.. skrangel.
Hvem er din Heidi?
Om du ikke har en.. da er du føkked.

2 kommentarer:

  1. Marta var vel min Heidi før, men ikke like mye nå lengre, noe som er veldig dumt!
    Vet ikke om jeg har en heidi lengre, med mindre det er Terje? Idunno.

    SvarSlett
  2. Jeg har en Heidi! Hun heter ELfi og pleier å ringe for å sjekke at jeg husker avtaler og alle andre småting jeg forteller henne at jeg skal. Akkurat sånn som mødre gjør når barna deres er fem år lissm. Og jeg vet akkurat hva du mener med at det er som å snakke med seg selv når du snakker med Heidien din! Den eneste forskjellen mellom Heidiene våre tror jeg er at Elfi og jeg ringer hverandre nesten hver dag. Koselig innlegg (:

    SvarSlett

Følgere