mandag 15. februar 2010

P för kärlek

Temannen, after eight gutten, chocosnickersdama som vil ha hasselnøtt istedenfor caramel og ekstra peanøtter på toppen. Og for ikke å snakke om bonjourmannen! Og den sprøe nordlendningfruen som alltid skal ha dobbel cappuchino med sjokoladestrø. Mannen som ikke tåler glass, må drikke vin i pappkopp, og blir alltid litt ekstra glad når jeg er på jobb siden han ikke trenger å forklare seg.
Det slo meg i dag, at å jobbe på kafé (og sikkert andre plasser også) er som å danse en lang, lang dans hver dag. Alle gjør hver sine rutiner, både vi som jobber og de som kommer på besøk. Vi danser og smiler og nikker og bukker, noen ganger snubler vi og andre ganger detter vi rett på trynet. JEG TRIVES. Jeg gjør virkelig det. Jeg elsker å møte alle disse karakterene, på godt og vondt.
Det slår meg også at jeg har glemt, i alt dette marvinmylderet, å skryte over den karakteren jeg setter mest pris på for tiden. Jeg blir aldri lei av å si de samme stikkordene til alle som er nyskjerrige på hvem denne nye flammen er.
Men en ting kan jeg meddele med en gang; han har ikke bart.


..enda. <3

3 kommentarer:

Følgere